اخبار دبیاخبار ایرانیان دبیاخبار دبی فارسی

دبی آزمایش یک وسیله نقلیه خودکار برای تشخیص آسیب را آغاز کرده است

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، دبی آزمایش یک وسیله نقلیه خودکار برای تشخیص آسیب را آغاز کرده است

سازمان راه و حمل و نقل دبی اجرای آزمایشی یک وسیله نقلیه خودکار را برای شناسایی خودکار آسیب به سمت راست و بررسی دقت انحرافات ترافیکی در خیابان‌ها و جاده‌های امارت راه‌اندازی کرده است. این ابتکار نشان‌دهنده تلاش این سازمان برای به‌کارگیری فناوری‌های جدید دیجیتال و هوش مصنوعی است، با هدف ارتقای کیفیت شبکه جاده‌ها و افزایش سطح ایمنی ترافیک در دبی. این اقدام در راستای استراتژی این سازمان برای پیشتازی جهانی در این زمینه است.

این خودروی هوشمند دارای دقت و کیفیت بالا در جمع‌آوری داده‌های وضعیت حق تقدم است. علاوه بر بررسی سازگاری انحرافات ترافیکی اجرا شده در جاده‌ها با الزامات و مشخصات فنی تأیید شده، آسیب‌های وارد شده به اثاثیه و تأسیسات جاده‌ای را نیز بررسی می‌کند. گزارش‌ها به‌طور خودکار و بدون دخالت انسانی در سیستم بارگذاری می‌شوند.

حسین البنا، مدیر اجرایی آژانس ترافیک و راهداری، گفت که این سازمان به دنبال افزایش کارایی عملیاتی برای نظارت بر آسیب‌های کنار جاده‌ای و سرعت واکنش است. این امر به افزایش طول عمر و پایداری دارایی‌ها و امکانات این اداره، حفظ ظاهر زیبایی‌شناختی و فرهنگی امارت، بهبود عملکرد این اداره و بخش زیرساخت و شبکه جاده‌ای در مناطق مختلف کمک می‌کند. این اقدامات در راستای رونق اقتصادی و جمعیتی امارات و ارتقای موقعیت آن به عنوان مقصدی ایده‌آل و امن برای بازدیدکنندگان و ساکنان است.

البنا افزود که این خودروی هوشمند دارای ویژگی‌های استثنایی است که نتایج و نتایج تشخیص و بررسی وضعیت حق تقدم را افزایش می‌دهد. انحرافات ترافیکی اجرا شده نیز مجهز به جدیدترین فناوری‌هایی است که به صورت خودکار (بدون هیچ مداخله انسانی) برای نظارت بر آسیب‌ها و ارسال داده‌ها به سیستم کار می‌کنند. این امر باعث کاهش 30 درصدی زمان مورد نیاز برای تکمیل عناصر معاینه و افزایش پوشش جامع‌تر از سایت‌ها می‌شود.

همچنین، ارائه گزارش میزان خسارت به اثاثیه و تأسیسات حق تقدم می‌تواند به دقت بیش از 85 درصد نسبت به روش‌های سنتی دست یابد و اطمینان از صحت اجرای انحرافات ترافیکی مطابق با روش‌های سنتی را آسان می‌کند. این امر جریان و ایمنی ترافیک و کاربران جاده را تضمین می‌کند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا